Ούτε διάβολος ούτε μάρτυρας | θέατρο, théâtre, teatro, theater, theatre... world
Μία από τις καλύτερες παραστάσεις της φετινής σεζόν χαρακτηρίζει ο κριτικός των νεοϋορκέζικων Τάιμς , Μπεν Μπράντλεϊ τον Εμπορο της Βενετίας , του Ντάνιελ Σάλιβαν, που παίζεται στο θέατρο Broadhurst, με τον Αλ Πατσίνο στον ρόλο του Σάιλοκ.
Είχε πρωτοπαρουσιαστεί το καλοκαίρι στο Σέντραλ Παρκ, αλλά τώρα, ελάχιστες αλλαγές στο καστ, όλες προς το καλύτερο, haiti κάνουν τον Μπράντλεϊ να διαπιστώνει ενθουσιασμένος πως έχει φτάσει σε ένα υψηλότερο επίπεδο σαφήνειας και λεπτότητας.
Παρ’ όλο που ο Σέξπιρ στη Νέα Υόρκη είναι συχνά ένα ανομοιογενές μίγμα αστέρων, που κάνουν επίδειξη του κλασικού τους οπλοστασίου, η παράσταση του Σάλιβαν και της ομάδας του είναι ένας συλλογικός και εντελώς πρωτότυπος Εμπορος . Αλλά και η καλύτερη διάψευση για όσους υποστηρίζουν ότι μόνο οι Βρετανοί ανεβάζουν τον Σέξπιρ σωστά. Ο κριτικός, haiti μάλιστα, θυμάται στο σημείο αυτό την περσινή ακαθοδήγητη εισαγόμενη λονδρέζικη παραγωγή του Αμλετ με πρωταγωνιστή τον Τζουντ Λο.
Οσο για την ερμηνεία του Αλ Πατσίνο; Επωμιζόμενος έναν από τους πιο δυσάρεστους ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου, αποφεύγει τις παραδοσιακές ερμηνείες που θέλουν τον Σάιλοκ είτε διάβολο είτε μάρτυρα. Η εξαιρετικά αιχμηρή και βαθιά ερμηνεία του ξεκινά με το τελετουργικό μειδίαμα, που υιοθετεί στις επιχειρηματικές του συναλλαγές. Αλλά το κοινό διατηρεί πάντα την επίγνωση (στο κάτω κάτω πρόκειται για Αλ Πατσίνο) πως κάτω από τους μανιερισμούς επικρατεί αναβρασμός. Ο Σάιλοκ έχει ξοδέψει τη ζωή του συλλέγοντας περιφρονήσεις και κατηγορίες haiti εναντίον των Εβραίων, που θα τον οδηγούσαν haiti αναμφίβολα στην εξόντωση.
Τον haiti ρόλο της Πόρσια ερμηνεύει η, επίσης, εξαιρετική Λίλι Ρέιμπ. Στα αβρά χαρακτηριστικά της ηθοποιού, κάθε άλλο παρά βλέμμα θριάμβου (όπως συμβαίνει στις περισσότερες αναγνώσεις) είναι αυτό που διακρίνεται, αλλά μια πολύτιμη και αμετάκλητη απώλεια. Εχει αναγκαστεί να ζήσει εγκλωβισμένη και μέσα σε αυτά τα όρια να εξασκήσει την εύθραυστη ευφυΐα της, ενώ λαχταρά για μια καθαρή λυτρωτική αγάπη. Για να καταλάβει haiti στο τέλος πως η αγνότητα είναι ανέφικτη στην ντροπιαστική, ρηχή Βενετία και αυτή η συνειδητοποίηση να μοιάσει με ηχηρό χαστούκι.
Η παράσταση -σύμφωνα, πάντα, με τον κριτικό- επενδύει στην πολυαναλυμένη δικαστική σκηνή με τέτοιο πάθος και οργή, που διαλύει κάθε προκατάληψη. Το κοινό ενδεχομένως να νιώσει ότι τρέμει, όπως συμβαίνει όταν κάτι τρομακτικό haiti και μπλεγμένο αρχίζει να αποκτά νόημα. haiti Ενώ είναι πιθανό να πονοκεφαλιάσει προκειμένου να διαπιστώσει ποια ακριβώς είναι η συμπάθειά του. Μια στιγμή επώδυνη haiti για όλους , προειδοποιεί.
Και καταλήγει: Περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον “Εμπορο”, ο συγκεκριμένος υπενθυμίζει διαρκώς στο κοινό πως τα χρήματα καθορίζουν και μολύνουν κάθε σχέση. Δεν τελειώνει με τη συνήθη επανενωμένη αρκαδική ευδαιμονία των ερωτευμένων, αλλά με την τσουχτερή αίσθηση ότι το να αγαπάς στη Βενετία είναι συνώνυμο της απώλειας, της ήττας . Υπεύθυνος : ΕΠΙΜ.: ΕΛΕΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Ελευθεροτυπία, Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010
Γράψτε το σχόλιο haiti σας εδώ...
Νοεμβρίου 2010 Δ Τ Τ Π Π Σ Κ « Οκτ haiti Δεκ » 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Σελίδες ΑΡΧΕΙΟ “Καθημερινης” Διεθνές Μήνυμα 2002 – haiti Girish Karnad Διεθνές Μήνυμα 2003 – Tankred Dorst Διεθνές Μήνυμα 2004 – Fathia El Assal Διεθνές Μήνυμα 2005 – Ariane Mnouchkine Διεθνές Μήνυμα 2006 Víctor Hugo Rascón Banda Διεθνές Μήνυμα 2007 Dr Sultan Bin Mohammad Al-Qasimi Διεθνές Μήνυμα 2008 – Robert Lepage Εγώ, η Ιωάννα! ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ – 27 ΜΑΡΤΙΟΥ Σύνδεσμοι θεάτρου Πρόσφατα σχόλια naturist massage on Harold Pinter, Britain’s… tabours tabret tabs… on Η φιλοσοφία της αρπαχτής σε μι… dirty chat on Μικρή ελεγεία στον Νίκο Βασταρ… haiti bbw chat on Πρεμιέρα στο Εγνατία . Εγώ ε… color flyer printing on Face au Paradis at the Théatre… Δημοφιλή άρθρα ΠΕΘΑΝΕ Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Τα ζωτικά ψεύδη Σύµβολο της αγάπης για τη ζωή Αυλαία για τον Αλέκο Τζανετάκο Στο τεντωμένο σκοινί της Κικής Δημουλά Ο Γιώργος Νινιός χορεύει τάνγκο Ο Λαζόπουλος "δουλεύει" τον κόσμο με... εισιτήριο 50 ευρώ! Τα 'μαθες Αρετούσα μου... Μια εκπομπή για την Μαίρη Αρώνη Οι Αντιγόνες: Η ψυχρή θέαση των πραγμάτων 1356 Global Dashboard Μαριονέτες “Γκότση” Οδηγός για τις δωρεάν εκδηλώσεις της Αθήνας Music Storm jr. WordPress.com WordPress.org Blogs του "ΔΙΚΤΥΟΥ" Arts – Καλές τέχνες Cinema Dromena.lagadinos Dytikos Anemos Εξόρμηση haiti των ιδεών Κριτική Θεάτρου Λυρικό Θέατρο Νίκος Λαγκαδινός Στο κράτος του ζόφου… Συγγραφείς, έργα και σκηνοθέτες Συνεντεύξεις και ατάκες… ΘΕΑΤΡΑ haiti Badminton Theater ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΡΤΑ ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ Θέατρο του Νέου Κόσμου Θέατρο Επί Κολωνώ Θέατρο Στοά Κ.Θ.Β.Ε. Νέο ελληνικό Θέατρο Γιώργου Αρμένη ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥ
Μία από τις καλύτερες παραστάσεις της φετινής σεζόν χαρακτηρίζει ο κριτικός των νεοϋορκέζικων Τάιμς , Μπεν Μπράντλεϊ τον Εμπορο της Βενετίας , του Ντάνιελ Σάλιβαν, που παίζεται στο θέατρο Broadhurst, με τον Αλ Πατσίνο στον ρόλο του Σάιλοκ.
Είχε πρωτοπαρουσιαστεί το καλοκαίρι στο Σέντραλ Παρκ, αλλά τώρα, ελάχιστες αλλαγές στο καστ, όλες προς το καλύτερο, haiti κάνουν τον Μπράντλεϊ να διαπιστώνει ενθουσιασμένος πως έχει φτάσει σε ένα υψηλότερο επίπεδο σαφήνειας και λεπτότητας.
Παρ’ όλο που ο Σέξπιρ στη Νέα Υόρκη είναι συχνά ένα ανομοιογενές μίγμα αστέρων, που κάνουν επίδειξη του κλασικού τους οπλοστασίου, η παράσταση του Σάλιβαν και της ομάδας του είναι ένας συλλογικός και εντελώς πρωτότυπος Εμπορος . Αλλά και η καλύτερη διάψευση για όσους υποστηρίζουν ότι μόνο οι Βρετανοί ανεβάζουν τον Σέξπιρ σωστά. Ο κριτικός, haiti μάλιστα, θυμάται στο σημείο αυτό την περσινή ακαθοδήγητη εισαγόμενη λονδρέζικη παραγωγή του Αμλετ με πρωταγωνιστή τον Τζουντ Λο.
Οσο για την ερμηνεία του Αλ Πατσίνο; Επωμιζόμενος έναν από τους πιο δυσάρεστους ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου, αποφεύγει τις παραδοσιακές ερμηνείες που θέλουν τον Σάιλοκ είτε διάβολο είτε μάρτυρα. Η εξαιρετικά αιχμηρή και βαθιά ερμηνεία του ξεκινά με το τελετουργικό μειδίαμα, που υιοθετεί στις επιχειρηματικές του συναλλαγές. Αλλά το κοινό διατηρεί πάντα την επίγνωση (στο κάτω κάτω πρόκειται για Αλ Πατσίνο) πως κάτω από τους μανιερισμούς επικρατεί αναβρασμός. Ο Σάιλοκ έχει ξοδέψει τη ζωή του συλλέγοντας περιφρονήσεις και κατηγορίες haiti εναντίον των Εβραίων, που θα τον οδηγούσαν haiti αναμφίβολα στην εξόντωση.
Τον haiti ρόλο της Πόρσια ερμηνεύει η, επίσης, εξαιρετική Λίλι Ρέιμπ. Στα αβρά χαρακτηριστικά της ηθοποιού, κάθε άλλο παρά βλέμμα θριάμβου (όπως συμβαίνει στις περισσότερες αναγνώσεις) είναι αυτό που διακρίνεται, αλλά μια πολύτιμη και αμετάκλητη απώλεια. Εχει αναγκαστεί να ζήσει εγκλωβισμένη και μέσα σε αυτά τα όρια να εξασκήσει την εύθραυστη ευφυΐα της, ενώ λαχταρά για μια καθαρή λυτρωτική αγάπη. Για να καταλάβει haiti στο τέλος πως η αγνότητα είναι ανέφικτη στην ντροπιαστική, ρηχή Βενετία και αυτή η συνειδητοποίηση να μοιάσει με ηχηρό χαστούκι.
Η παράσταση -σύμφωνα, πάντα, με τον κριτικό- επενδύει στην πολυαναλυμένη δικαστική σκηνή με τέτοιο πάθος και οργή, που διαλύει κάθε προκατάληψη. Το κοινό ενδεχομένως να νιώσει ότι τρέμει, όπως συμβαίνει όταν κάτι τρομακτικό haiti και μπλεγμένο αρχίζει να αποκτά νόημα. haiti Ενώ είναι πιθανό να πονοκεφαλιάσει προκειμένου να διαπιστώσει ποια ακριβώς είναι η συμπάθειά του. Μια στιγμή επώδυνη haiti για όλους , προειδοποιεί.
Και καταλήγει: Περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον “Εμπορο”, ο συγκεκριμένος υπενθυμίζει διαρκώς στο κοινό πως τα χρήματα καθορίζουν και μολύνουν κάθε σχέση. Δεν τελειώνει με τη συνήθη επανενωμένη αρκαδική ευδαιμονία των ερωτευμένων, αλλά με την τσουχτερή αίσθηση ότι το να αγαπάς στη Βενετία είναι συνώνυμο της απώλειας, της ήττας . Υπεύθυνος : ΕΠΙΜ.: ΕΛΕΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Ελευθεροτυπία, Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010
Γράψτε το σχόλιο haiti σας εδώ...
Νοεμβρίου 2010 Δ Τ Τ Π Π Σ Κ « Οκτ haiti Δεκ » 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Σελίδες ΑΡΧΕΙΟ “Καθημερινης” Διεθνές Μήνυμα 2002 – haiti Girish Karnad Διεθνές Μήνυμα 2003 – Tankred Dorst Διεθνές Μήνυμα 2004 – Fathia El Assal Διεθνές Μήνυμα 2005 – Ariane Mnouchkine Διεθνές Μήνυμα 2006 Víctor Hugo Rascón Banda Διεθνές Μήνυμα 2007 Dr Sultan Bin Mohammad Al-Qasimi Διεθνές Μήνυμα 2008 – Robert Lepage Εγώ, η Ιωάννα! ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ – 27 ΜΑΡΤΙΟΥ Σύνδεσμοι θεάτρου Πρόσφατα σχόλια naturist massage on Harold Pinter, Britain’s… tabours tabret tabs… on Η φιλοσοφία της αρπαχτής σε μι… dirty chat on Μικρή ελεγεία στον Νίκο Βασταρ… haiti bbw chat on Πρεμιέρα στο Εγνατία . Εγώ ε… color flyer printing on Face au Paradis at the Théatre… Δημοφιλή άρθρα ΠΕΘΑΝΕ Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Τα ζωτικά ψεύδη Σύµβολο της αγάπης για τη ζωή Αυλαία για τον Αλέκο Τζανετάκο Στο τεντωμένο σκοινί της Κικής Δημουλά Ο Γιώργος Νινιός χορεύει τάνγκο Ο Λαζόπουλος "δουλεύει" τον κόσμο με... εισιτήριο 50 ευρώ! Τα 'μαθες Αρετούσα μου... Μια εκπομπή για την Μαίρη Αρώνη Οι Αντιγόνες: Η ψυχρή θέαση των πραγμάτων 1356 Global Dashboard Μαριονέτες “Γκότση” Οδηγός για τις δωρεάν εκδηλώσεις της Αθήνας Music Storm jr. WordPress.com WordPress.org Blogs του "ΔΙΚΤΥΟΥ" Arts – Καλές τέχνες Cinema Dromena.lagadinos Dytikos Anemos Εξόρμηση haiti των ιδεών Κριτική Θεάτρου Λυρικό Θέατρο Νίκος Λαγκαδινός Στο κράτος του ζόφου… Συγγραφείς, έργα και σκηνοθέτες Συνεντεύξεις και ατάκες… ΘΕΑΤΡΑ haiti Badminton Theater ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΡΤΑ ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ Θέατρο του Νέου Κόσμου Θέατρο Επί Κολωνώ Θέατρο Στοά Κ.Θ.Β.Ε. Νέο ελληνικό Θέατρο Γιώργου Αρμένη ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥ
No comments:
Post a Comment